9:e mars

Har haft fullt upp i helgen så jag har inte hunnit att skriva något....

Lördag:
Jag gjorde inte så mycket men jag tog mig tid att började måla våran gamla köksschänk (vet inte om det stavas så) men det var i ek och nu så är den svart, eftersom den får stå i tvättstugan nu för vi fick inte plats med den i köket och jag målade svart bara för att tvättmaskinerna m.m är svarta och golvet är svart/vit rutit och vita väggar, så jag tyckte att det skulle bli snyggt... sen senare på kvällen så bar det iväg till alex morbror för han fyllde år och hans 2 söner, var jättetrevligt och dom har så himla fint hemma hos sig.... Kollade på melodifestivalen en stund men sen ville Alva sova för natten så vi var hemma vid 9typ och Alva stensomnade i vagnen hem, trodde hon skulle va vaken sen när vi kom hem och börja ta av alla ytterkläder men vi la henne bara i sängen och somnade på 5 min och sov till 7-tiden nästa morgon...skönt...

Söndag:
Dagen började med att jag fick sovmorgon, sov till kl.9 för sen så var jag tvungen att duscha och Alex skulle börja jobba kl.10,30. Lillan åt lite gröt vid 10-tiden, blev lite sent men sen vid 11.15 åt hon lite potatis/majspuré och sen belv hon hungrig igen vid 12-tiden, ger henne inte så mkt gröt och så än, hon har lite problem med magen så man får ta det försiktigt....Sen bar det av på barnkalas hos Savannah med familj, jättekul att träffa dom, det var så trevligt så....Och hon har blivit så stor, 1 år redan....Storatjejen....Kunde tyvärr inte stanna allt för länge för jag skulle iväg på nästa kalas, min mormor som fyllt 70 år.....det var kul för Alva var på så himla bra humör, hon satt hos min pappa och babblade i 30 min, vi fick säga till henne att vara lite tyst för vi hörde inte vad vi sa....=)Hehe...Hon är så himla go och sen blev hon nog lite trött efter allt babblande så hon somnade i morfars armar, hade ju inte med mig kameran, men det såg så himla sött ut...
Kom hem nästan perfekt till Alex slutade jobba vid 5 tiden och då skulle jag damam och damsuga m.m, såg inte fram emot de men det var tvunget..... Alex damsög faktiskt och hjälpte till, var väl färdiga vid 9 tiden, perfekt för då somnade alva för kvällen...=) kollade på Wipeout lite mellan städningen me, var faktiskt riktigt roligt....
Nä nu måste jag sluta för jag måste släppa ut lilla Indra.....

Lägger ut lite bilder på tvättstugan ikväll sen så fårr ni se vad duktig jag varit och målat.....=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0