ALVA 5 MÅNADER IDAG!!

Våran stora tjej är 5 mån idag. Gud vad tiden går fort...Det händer nåt nytt nästan varje dag... Just nu så ligger lillan skrollan och sover...Trodde att vi skulle till bvc idag , gjorde iordning mig och lillan men då läser jag i boken att det är imorgon, jaja, jag får väl hitta på nåt annat idag då, vi får väl gå ut och gå....





Ska skriva lite kort vad som har hänt i helgen oxå... om det är nån som är nyfiken...=)

Fredag: Fick för mig att jag skulle baka lite...=) Så jag bakade en chokladtårta med jordgubbar på...Jättegod...Tänkte nämligen prova och se om den v ar god för då kunde jag ha den på mitt kalas för släkten... Så vi får se om jag orkar att baka den då oxå..=)

MMmmmmmm



Smarrig...=)

Sen vid 3-tiden så åkte jag, Alex, Fia och Alva till falköping....Alex och Alva gick och fikade med Pelle en jobbarkompis till oss båda som bor och jag Fia sprang till vero moda....=) Först hittade jag typ bara en kjol och en tunika men sen kom Pelles tjej, och hjälpte oss, hon jobbar där, och då blev det lite mer....=) Det blev en kjol, linne, "fest"linne, jacka "kofta" typ, så himla snygg....Tack jenny!!=)ska nog ha på mig den på festen tror ja...=)Blir nog bra...
Sen gick vi runt i lite olika affärer och mötte upp Alex och Pelle och då skulle Alex oxå handla kläder, trodde vi skulle åka hem men då gick vi till Jack akjortand Jones och där hittade Alex ett par jeans och en skjorta... Jag och Fia fick oss ett gott skratt iallafall, säljaren som jobbar där var väldigt rolig, fia skrattade så att hon började gråta...=)
Sen på kvällen så åkte vi hem till mor och far och åt kvällsmat, som vi brukar på fredagar...

lördag: hände inte så mkt...Daniel och Hannes kom en sväng på förmiddagen för jag skulle klippa Daniel...Sen stannade Hannes en stund och Fia kom och hämtade honom efter att hon hade tränat klart...


Hannes och Alva...Hon hade precis spytt på sig själv och Hannes, han blev så äcklad...=)
På eftermiddagen så satte vi upp hyllorna i tvättstugan och krokar i lillans rum... blev jättebra...

söndag:Hände inte alls mkt, en slappardag...=)Alex åkte till stugan och hjälpte pappa och jag och alva var hemma och bara gosade....På kvällen så följde jag med syster och tränade, var skitkul, har inte tränat på 2 år eller nåt... Så det ska jag fortsätta med nu...=)


Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad stor hon har blivit.... Kan tänka mig att det händer en hel del nu... E så roligt när de är "lite me"...



Kram Kram

2009-03-23 @ 20:31:19
URL: http://betzzzy.blogg.se/
Postat av: pernilla

hej hej tjeje!!

ledsen att jag inte svarade på ditt mail, men jag har inga pengar vi blir ju inte rika förrän i morgon för att sedan bli fattiga efter alla räkningar igen =)..

jag tackar nej denna gång då jag inte har pengar, men fråga gärna nästa gång så hänger jag gärna med. Tack för att du frågade i alla fall!! Vi ses en sväng på Lördag om inte annan, vet inte riktigt när jag trillar in, men kommer så fort jag kommit hem.

Kramar

2009-03-24 @ 14:54:24
URL: http://lifeaspernilla.blogg.se/
Postat av: Jeanette

ja det går väldigt fort. hur länge har du tänkt att vara mammaledig? chokladtårtan såg riktigt smarrig ut.

2009-03-25 @ 13:43:09
URL: http://jeanettewahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0